ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ! --- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ" --- ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ!
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Κυριακή 28 Μαρτίου 2021

ΔΩΡΕΑΝ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: ""ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΡΦΩΣΗΣ - ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ, ΕΠΙΣΤΗΜΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ", ΑΠΟ ΤΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ "ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ"

ΔΩΡΕΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Έναρξη: Δευτέρα 05 Απριλίου 2021/Ώρα:18.00
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
Το Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς εγκαινιάζει από τη , έναν νέο κύκλο διαδικτυακών (κατ’ αρχήν) συναντήσεων εργαστηριακού χαρακτήρα
 γύρω από τη θεματική Όψεις της μόρφωσης:
 "Παιδεία – Εκπαίδευση – Πολιτισμός. Θεωρητικές, επιστημολογικές και πολιτικές προσεγγίσεις"

Το εργαστήριο αυτό περιστρέφεται γύρω από τρεις συναφείς, αλλά όχι ταυτόσημες έννοιες : της παιδείας, της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Σκοπός του είναι η θεωρητική, αλλά και πολιτικά προσανατολισμένη εξέταση – με την έννοια της στρατηγικής της Αριστεράς – των ερωτημάτων που ανακύπτουν γύρω από τις έννοιες αυτές.

Ο πρώτος κύκλος, με τίτλο Γιατί παιδεία; Εκπαίδευση, καλλιέργεια, πολιτισμός: συνδέσεις και διαφοροποιήσεις, θα αποτελείται από 2-3 συναντήσεις, ενώ στη συνέχεια η συζήτηση θα κινηθεί πάνω στις ακόλουθες ενδεικτικές θεματικές, με βάση το σχεδιασμό που θα διαμορφώνεται συλλογικά από τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες :

Σε τι συνίσταται η κριτική διάσταση σε προγράμματα και μεθόδους; Γνώση και χειραφέτηση στο σχολείο [και το πανεπιστήμιο]
Γιατί φιλοσοφία, γιατί τέχνη, γιατί κοινωνικές επιστήμες; Η αξία των «άχρηστων» κλάδων
Τι σημαίνει αριστερή εκπαιδευτική πολιτική; «Ποιότητα και ισότητα» - Η δημοκρατία ως εκπαιδευτική συνθήκη
 
Πού είναι το σώμα και οι αισθήσεις στο μάθημα; Από την απαξίωση στην ψηφιακή καταστολή
Γνώση, επιστήμη και επαγγέλματα: στόχοι και συνέπειες
 
Τέχνη (στην) Εκπαίδευση (στην) Τέχνη
Γνώση και μάθηση: μέθοδοι και επιστημολογικές προϋποθέσεις
 
Εννοιολογήσεις με συνέπειες: Γνώσεις, ικανότητες, δεξιότητες – Εκπαίδευση, κατάρτιση, επιμόρφωση
 
Πνευματική και χειρωνακτική εργασία: εκπαιδευτικές και κοινωνικές διακρίσεις
Έμφυλες σχέσεις στην εκπαίδευση – Έμφυλη γνώση;
 
Αναγνώριση ή/και ένταξη: μειονότητες, διαφορές, αναπηρία και ανάγκες στην εκπαίδευση

Το εργαστήριο θα στηρίζεται σε εισηγήσεις που θα αναλαμβάνουν οι μετέχοντες/μετέχουσες σε αυτό, αλλά θα έχει έντονα διαλογικό και συμμετοχικό στοιχείο, με στόχοι οι συμμετέχοντες και οι συμμετέχουσες να συναποτελέσουν μια ομάδα που θα συζητά με σχετική σταθερότητα και συνέχεια και να συν-διαμορφώσουν τον προβληματισμό γύρω από τις προτεινόμενες θεματικές.

Στην πρώτη συνάντηση της Δευτέρας 5/4/2021, εισηγητές θα είναι οι συντονιστές του εργαστηρίου, Αριστείδης Μπαλτάς, ομότιμος καθηγητής Φιλοσοφίας και Θεωρίας της Επιστήμης στο ΕΜΠ και μέλος του ΔΣ του ΙΝΠ, και Γεράσιμος Κουζέλης, ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας στο ΕΚΠΑ και μέλος του ΔΣ του ΙΝΠ, οι οποίοι και θα κάνουν μια εισαγωγή στην προβληματική και στο σκεπτικό του εργαστηρίου.
 
 
ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ:
31/03/2021