ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
28 - 29 Απριλίου 2017
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ
ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
Η Ερευνητική Ομάδα του Ιονίου Πανεπιστημίου «Πληροφορία: Ιστορία, Ρύθμιση, Πολιτισμός» (IHRC), το Εργαστήριο Τεχνολογιών της Πληροφορίας και το Εργαστήριο Τεκμηρίωσης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Τμήματος Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας, Σχολή Επιστήμης της Πληροφορίας και Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου διοργανώνουν διεπιστημονικό συνέδριο στην Κέρκυρα με θέμα:
«Παιδί και Πληροφορία - Αναζητήσεις και Προσεγγίσεις Ιστορίας, Δικαίου - Δεοντολογίας και Πολιτισμού»
Επίκεντρο των διεπιστημονικών θεματικών του συνεδρίου είναι το παιδί σε σχέση με την πληροφορία όσον αφορά την ιστορία, τη ρύθμιση (δίκαιο και δεοντολογία) και τον πολιτισμό. Ως «παιδί» εννοείται για τις ανάγκες του συνεδρίου ο ανήλικος από τη γέννησή του μέχρι την ηλικία της ενηλικίωσης (18 ετών), κατά τον συνήθη ορισμό της νομικής επιστήμης. Η πληροφορία εννοείται κατά την πλέον ευρεία της έννοια (είτε ενσωματωμένη σε φορέα είτε ανεξάρτητη από τον φορέα της)
Ενδεικτικά μόνο παρατίθενται οι κατωτέρω θεματικές:
I. Παιδί, Πληροφορία και Iστορία
Επίκεντρο των διεπιστημονικών θεματικών του συνεδρίου είναι το παιδί σε σχέση με την πληροφορία όσον αφορά την ιστορία, τη ρύθμιση (δίκαιο και δεοντολογία) και τον πολιτισμό. Ως «παιδί» εννοείται για τις ανάγκες του συνεδρίου ο ανήλικος από τη γέννησή του μέχρι την ηλικία της ενηλικίωσης (18 ετών), κατά τον συνήθη ορισμό της νομικής επιστήμης. Η πληροφορία εννοείται κατά την πλέον ευρεία της έννοια (είτε ενσωματωμένη σε φορέα είτε ανεξάρτητη από τον φορέα της)
Ενδεικτικά μόνο παρατίθενται οι κατωτέρω θεματικές:
I. Παιδί, Πληροφορία και Iστορία
- Η ιστορία του σχολείου
- Η ιστορία των παιδικών βιβλιοθηκών στην Ευρώπη και στον κόσμο
- Η ιστορία των παιδικών μουσείων στην Ευρώπη και στον κόσμο
- Παιδί και ιστορικό αρχείο
- Μάθηση και παιδί στον αρχαίο ελληνικό κόσμο
- Μάθηση και παιδί στο Βυζάντιο
- Μάθηση και παιδί στον 20ο αιώνα
- Ιστορία της παιδικής ανάγνωσης
- Διδάσκοντας ιστορία στα παιδιά
- Ιστορία της διδασκαλίας των παιδιών και διακρίσεις λόγω φύλου
ΙΙ. Παιδί, Πληροφορία, Δίκαιο και Δεοντολογία
- Το δικαίωμα του παιδιού στην πρόσβαση στην πληροφορία και οι Διεθνείς Συνθήκες
- Η ελευθερία της έκφρασης των παιδιών κατά το διεθνές δίκαιο
- Η ελευθερία έκφρασης των παιδιών στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και τον κόσμο
- Η προστασία των παιδιών από το βλαβερό περιεχόμενο του διαδικτύου
- Ανήλικοι χάκερς και δίκαιο
- Το δικαίωμα του παιδιού να γνωρίζει ποιοι είναι οι γονείς του και η ανωνυμοποίηση αρχείων δοτών γεννητικού υλικού
- «Ιδιοκτησία» και γενετικά δεδομένα παιδιών
- Το παιδί ως δημιουργός και δικαιούχος πνευματικών δικαιωμάτων
- Παιδιά-ηθοποιοί και νομοθεσίες προστασίας του δικαιώματός τους στη μάθηση
- Το παιδί ως μάρτυρας σε δίκη και η αποδεικτική αξία της κατάθεσής του
- Παιδί, ΜΜΕ και προστασία προσωπικών δεδομένων
- Το παιδί και η ιδιωτική του ζωή σε σχέση με την ανάγκη προστασίας των συμφερόντων του
- Ιατρική πληροφορία, παιδιά και συναίνεση σε ιατρική πράξη.
ΙΙΙ. Παιδί, Πληροφορία και Πολιτισμός-Varia
- Το παιδί και το ψηφιακό χάσμα στον κόσμο
- Παιδί και Facebook
- Παιδί και διδακτική της φιλοσοφίας
- Η επεξεργασία πληροφοριών από τον ανθρώπινο εγκέφαλο από τη γέννησή του μέχρι την ενηλικίωση
- H προστασία του παιδιού από την τραυματική πληροφορία
- Το πρόγραμμα One Laptop per child, επιτυχία ή αποτυχία;
- Η συμβολή του παιδικού παραμυθιού στην ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών
- Παιδί και Μουσείο: μουσειοπαιδαγωγικά και διαπολιτισμική πληροφορία
- Παιδί, μουσική πληροφορία και δυνατότητες της μουσικής εκπαίδευσης παιδιών
- Το Παιδί ως Αναγνώστης.
Αναγνωστική Εταιρία Κέρκυρας