ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Παρασκευή 20 Μαίου 2016/Ώρα:19.00
ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδoς θα φιλοξενήσει τον γάλλο ψυχίατρο και ψυχαναλυτή Philippe Lacadée, ο οποίος θα μιλήσει για το θέμα:
«To σχολείο, αυτή η εμπειρία του Άλλου»
Σύμφωνα με τον Φ. Λακαντέ, το σχολείο δεν είναι οργανωμένο για να ικανοποιεί τις ενορμήσεις του παιδιού, γεγονός που προκαλεί συχνά εντάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και επιθετικότητα, ύβρεις, σκασιαρχείο, αποκλεισμό, απόσυρση
Ποια εργαλεία προσφέρονται στον εκπαιδευτικό για να κινητοποιήσει την επιθυμία για γνώση και το άνοιγμα στη διαφορετικότητα;
Τι κρύβει η βία στο σχολείο;
Γιατί το παιδί δεν αγαπάει το σχολείο;
Πώς να διαχειριστούμε τους λεγόμενους «δύσκολους» μαθητές;
Πώς να προσφέρουμε κίνητρα τους μαθητές;
Με ποιον τρόπο η ψυχανάλυση μπορεί να βοηθήσει στο πλαίσιο του σχολείου;
Θα προβληθούν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ:
"Quelle classe, ma classe !"
του Philippe Troyon που γυρίστηκε στο Γυμνάσιο Pierre Sémard στο Bobigny της Γαλλίας.
Το ντοκιμαντέρ περιγράφει ένα σχολείο, στο οποίο η μαθησιακή διαδικασία τοποθετείταιστο επίκεντρο της γλώσσας, του πολιτισμού, του ταξιδιού και του σώματος
Philippe Lacadée
O Philippe Lacadée είναι μέλος της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου (ECF, Γαλλία), της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης (AMP) και της Νέας Λακανικής Σχολής (NLS). Ασκεί στο Μπορντώ και εργάζεται εδώ και 35 χρόνια ως ψυχίατρος στο Νοσοκομείο ημέρας για εφήβους «la Demi-Lune» στο Villenave d’Ornon.
Διδάσκει στο Παράρτημα Κλινικών Σπουδών του Μπορντώ και της Γενεύης και είναι αντιπρόεδρος του CIEN (Διεπιστημονικό Κέντρο για Παιδιά) της Γαλλίας και της Βραζιλίας. Επί έξι χρόνια ήταν επικεφαλής του εργαστηρίου «Συμβούλιο καθηγητών» στο Γυμνάσιο Pierre Sémard σε προάστιο του Παρισιού.
Συμμετέχει σε ερευνητικά εργαστήρια με θέμα το σχολείο και τη διεπιστημονικότητα αλλά και σε συζητήσεις με μαθητές και καθηγητές.
Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και βιβλία για την εφηβεία, τον ρόλο του σχολείου, τον αυτισμό ή την πρακτική σε ιδρύματα κ.ά.
Τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στα ζητήματα των παιδιών και των εφήβων που βρίσκονται σε ψυχανάλυση, στον ρόλο του σχολείου, της γλώσσας, της λογοτεχνίας και του κοινωνικού δεσμού.
Έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο ακροατήριο τις εμπειρίες του από την τριανταπεντάχρονη ενασχόλησή του με παιδιά και εφήβους και να μιλήσει με καθηγητές και μαθητές, γονείς και ειδικούς της ψυχικής υγείας.
Θα απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού σχετικά με τον ρόλο του σχολείου και τις δυσκολίες που συναντούν σήμερα στο σχολείο γονείς, καθηγητές και παιδιά.
Ενδεικτική βιβλιογραφία
La vraie vie à l’école : la psychanalyse à la rencontre des professeurs et de l’école (Éditions Michèle, 2013). [Η πραγματική ζωή στο σχολείο: όταν η ψυχανάλυση συναντά τους καθηγητές και το σχολείο]
Vie éprise de parole (Éditions Michèle, 2012) [Ζωή συνεπαρμένη από λόγια]
Le malentendu de l’enfant. Que nous disent les enfants et les adolescents d’aujourd’hui (Éditions Michèle, 2010) [Η παρερμηνεία του παιδιού, τι μας λένε τα παιδιά και οι έφηβοι σήμερα;]
L'éveil et l'exil. Enseignements psychanalytiques de la plus délicate des transitions : l'adolescence (Cécile Defaut, 2007). [Το ξύπνημα και η εξορία. Ψυχαναλυτικά διδάγματα της πιο ευαίσθητης μετάβασης: η εφηβεία]
«To σχολείο, αυτή η εμπειρία του Άλλου»
Σύμφωνα με τον Φ. Λακαντέ, το σχολείο δεν είναι οργανωμένο για να ικανοποιεί τις ενορμήσεις του παιδιού, γεγονός που προκαλεί συχνά εντάσεις μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, αλλά και επιθετικότητα, ύβρεις, σκασιαρχείο, αποκλεισμό, απόσυρση
Ποια εργαλεία προσφέρονται στον εκπαιδευτικό για να κινητοποιήσει την επιθυμία για γνώση και το άνοιγμα στη διαφορετικότητα;
Τι κρύβει η βία στο σχολείο;
Γιατί το παιδί δεν αγαπάει το σχολείο;
Πώς να διαχειριστούμε τους λεγόμενους «δύσκολους» μαθητές;
Πώς να προσφέρουμε κίνητρα τους μαθητές;
Με ποιον τρόπο η ψυχανάλυση μπορεί να βοηθήσει στο πλαίσιο του σχολείου;
Θα προβληθούν αποσπάσματα από το ντοκιμαντέρ:
"Quelle classe, ma classe !"
του Philippe Troyon που γυρίστηκε στο Γυμνάσιο Pierre Sémard στο Bobigny της Γαλλίας.
Το ντοκιμαντέρ περιγράφει ένα σχολείο, στο οποίο η μαθησιακή διαδικασία τοποθετείταιστο επίκεντρο της γλώσσας, του πολιτισμού, του ταξιδιού και του σώματος
Philippe Lacadée
O Philippe Lacadée είναι μέλος της Σχολής του Φροϋδικού Αιτίου (ECF, Γαλλία), της Παγκόσμιας Εταιρείας Ψυχανάλυσης (AMP) και της Νέας Λακανικής Σχολής (NLS). Ασκεί στο Μπορντώ και εργάζεται εδώ και 35 χρόνια ως ψυχίατρος στο Νοσοκομείο ημέρας για εφήβους «la Demi-Lune» στο Villenave d’Ornon.
Διδάσκει στο Παράρτημα Κλινικών Σπουδών του Μπορντώ και της Γενεύης και είναι αντιπρόεδρος του CIEN (Διεπιστημονικό Κέντρο για Παιδιά) της Γαλλίας και της Βραζιλίας. Επί έξι χρόνια ήταν επικεφαλής του εργαστηρίου «Συμβούλιο καθηγητών» στο Γυμνάσιο Pierre Sémard σε προάστιο του Παρισιού.
Συμμετέχει σε ερευνητικά εργαστήρια με θέμα το σχολείο και τη διεπιστημονικότητα αλλά και σε συζητήσεις με μαθητές και καθηγητές.
Έχει δημοσιεύσει πολλά άρθρα και βιβλία για την εφηβεία, τον ρόλο του σχολείου, τον αυτισμό ή την πρακτική σε ιδρύματα κ.ά.
Τα ενδιαφέροντά του επικεντρώνονται στα ζητήματα των παιδιών και των εφήβων που βρίσκονται σε ψυχανάλυση, στον ρόλο του σχολείου, της γλώσσας, της λογοτεχνίας και του κοινωνικού δεσμού.
Έρχεται στην Αθήνα για να παρουσιάσει στο ακροατήριο τις εμπειρίες του από την τριανταπεντάχρονη ενασχόλησή του με παιδιά και εφήβους και να μιλήσει με καθηγητές και μαθητές, γονείς και ειδικούς της ψυχικής υγείας.
Θα απαντήσει στις ερωτήσεις του κοινού σχετικά με τον ρόλο του σχολείου και τις δυσκολίες που συναντούν σήμερα στο σχολείο γονείς, καθηγητές και παιδιά.
Ενδεικτική βιβλιογραφία
La vraie vie à l’école : la psychanalyse à la rencontre des professeurs et de l’école (Éditions Michèle, 2013). [Η πραγματική ζωή στο σχολείο: όταν η ψυχανάλυση συναντά τους καθηγητές και το σχολείο]
Vie éprise de parole (Éditions Michèle, 2012) [Ζωή συνεπαρμένη από λόγια]
Le malentendu de l’enfant. Que nous disent les enfants et les adolescents d’aujourd’hui (Éditions Michèle, 2010) [Η παρερμηνεία του παιδιού, τι μας λένε τα παιδιά και οι έφηβοι σήμερα;]
L'éveil et l'exil. Enseignements psychanalytiques de la plus délicate des transitions : l'adolescence (Cécile Defaut, 2007). [Το ξύπνημα και η εξορία. Ψυχαναλυτικά διδάγματα της πιο ευαίσθητης μετάβασης: η εφηβεία]
ΓΑΛΛΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΛΛΑΔΟΣ