ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ! --- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ" --- ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ!
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ: “ΝΟΣΗΡΕΣ ΔΟΝΗΣΕΙΣ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΩΣ ΑΙΤΙΟΥ ΤΩΝ ΜΟΝΤΕΡΝΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥ ΝΕΥΡΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ”, ΑΠΟ ΤΟΝ JAMES KENNAWAY ΤΟΥ NEWCASTLE UNIVERSITY

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
 Τρίτη 24 Μαΐου 2016
Ωρα:19.30
Η Επιτροπή Λόγου και Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων  σε συνεργασία με τον Τομέα Αρχαιολογίας και Ιστορίας της Τέχνης  του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας σας προσκαλούν στην ομιλία του ιστορικού της ιατρικής James Kennaway, Newcastle University, με θέμα:
"Νοσηρές Δονήσεις - Η Ιστορία της Μουσικής ως Αιτίου των Μοντέρνων Ασθενειών  του Νευρικού Συστήματος"
 
Το θέμα της ομιλίας αφορά τη διεπιστημονική ιστορία των αλληλεπιδράσεων της τέχνης της μουσικής με την ιστορία των ιδεών περί νόσου, υγείας και ιατρικής.

 Αν και ο πιο συχνός συσχετισμός της μουσικής με την ιατρική αφορά κυρίως τις θεραπευτικές της ιδιότητες, τους τελευταίους τρεις αιώνες πολύ περισσότερα έχουν γραφτεί για τη μουσική ως πηγή αρρώστιας. Καθώς παραδοσιακά μοντέλα «κοσμικής αρμονίας» έδωσαν τη θέση τους σε μία αντίληψη της μουσικής ως μίας μορφής νευρικής διέγερσης, η μουσική ενσωματώθηκε σε μοντέλα κατανόησης της ασθένειας που προάγουν την έννοια του ερεθίσματος (sZmulus)

Η ομιλία θα εξετάσει την εξέλιξη της διαμάχης για την παθολογική μουσική, ξεκινώντας από την συζήτηση για τους σοβαρούς κινδύνους της glass harmonica στον δέκατο όγδοο αιώνα και φτάνοντας μέχρι τη ναζιστική προπαγάνδα περί «εκφυλισμένης μουσικής» ή τις σύγχρονες φοβίες για την ύπαρξη ανάποδων μηνυμάτων στη μουσική heavy metal που οδηγούν δήθεν στην αυτοκτονία.
 
O James Kennaway είναι ένας ιστορικός με διεπιστημονικές σπουδές και εκπαίδευση στη Μουσικολογία και της Σπουδές Ήχου. Περάτωσε το διδακτορικό του στο UCLA (2000-2004), και συνέχισε με μία σειρά από μεταδιδακτορικές και ερευνητικές συνεργασίες στα Πανεπιστήμια του Stanford (2006-08), της Βιέννης (2008), του Durham (2009-2011), της Οξφόρδης (2012-13) και σήμερα του Newcastle (2013-). Το έργο του εστιάζει στις διαδράσεις της μουσικής, της επιστήμης και της ιατρικής από την περίοδο του Διαφωτισμού και μετά



  Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
 Αμφιθέατρο Κεντρικής Βιβλιοθήκης