ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ
Κυριακή 09 Απριλίου 2016
Η Ημερίδα
διοργανώνεται με στόχο να αναδειχθεί η ανάγκη ανάπτυξης από τον υποψήφιο
αλλά και τον εν ενεργεία φιλόλογο της δεξιότητας να σχεδιάζει και να
οργανώνει διδακτικές παρεμβάσεις, σενάρια διδασκαλίας στο πλαίσιο των
μαθημάτων του αξιοποιώντας σύγχρονες μεθόδους και μέσα διδασκαλίας.
Στο πρώτο μέρος της ημερίδα θα προσεγγίσουν διεπιστημονικά η Ειρήνη Κορρέ, η Ιωάννα Παπαδοπούλου και η Άννα Μισοπολινού πώς η αξιοποίηση: των τεχνών, της δραματοποίησης, του διαδικτύου, της διαφοροποίησης της διδασκαλίας, της διαθεματικότητας, της μεθόδου project σε συνδυασμό με τα ιδιαίτερα γνωρίσματα του διδακτικού αντικειμένου μπορούν να διαμορφώσουν μαθησιακά περιβάλλοντα που θα κινητοποιήσουν όλους τους μαθητές σε μια τάξη μεικτής ικανότητας.
Οι φοιτητές του Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας αξιοποιώντας αυτές τις διδακτικές μεθόδους και τα μέσα παρουσιάζουν στο δεύτερο μέρος της ημερίδας σενάρια διδασκαλίας, τις δικές τους διδακτικές παρεμβάσεις.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ:
09:30-10:00 Εγγραφές
Α’ ΜΕΡΟΣ
Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι: Διεπιστημονικές προσεγγίσεις
10.00-10.20
«Σενάρια Διδασκαλίας Φιλολογικών Μαθημάτων: Διδακτικές παρεμβάσεις και ανάπτυξη δεξιοτήτων»
Ειρήνη Κορρέ, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας
10.20-10.40
«Η διδασκαλία της δραματικής ποίησης από μετάφραση και από το πρωτότυπο: θέατρο ή δράμα;»
Ιωάννα Παπαδοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας
10.40-11.00
«Προσεγγίζοντας το Αρχαίο δράμα και το Αρχαίο Θέατρο υπό το πρίσμα
του θεατρολόγου»
Άννα Μισοπολινού, Δρ. Θεατρολογίας, Επιστημονική Συνεργάτης του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου
Β’ ΜΕΡΟΣ
Σενάρια διδασκαλίας φιλολογικών μαθημάτων: Οι φοιτητές παρουσιάζουν
11.00 -11.20
« Ειρήνη και Πόλεμος :Δραστηριότητες Παραγωγής λόγου»
Ευαγγελία Καραγιαννίδου, Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
11.20 -11.40
«Ο ρατσισμός μέσα από τα στερεότυπα: Project:»
Θεοχάρης Ανθόπουλος, Αλεξάνδρα Παπαϊωάνου
11.40 -12.00
«Διαφήμιση: Εφαρμογή του κειμενοκεντρικού διαδικαστικού μοντέλου παραγωγής λόγου»
Ιωάννης Καλαφάτης, Πέτρος Βάσσου, Θεοχάρης Κατσιγιαννίδης
12.00-12.20
« Διδάσκοντας Μολιέρο τον 21ο αιώνα»
Αστέριος –Ραφαήλ Κακαδιάρης
12.20-12.40 Συζήτηση
12.40-13.00 Διάλειμμα
13.00-13.20
«Παραρλάμα: Διαθεματική προσέγγιση της Νέας Αθηναϊκής Σχολής και του Γλωσσικού σημείου»
Μαγδαληνή Κούρτη, Έλλη Aθανασοπούλου
13.20-13.40
«Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί: Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία»
Ευρώπη Μαυρίδου, Γεωργία Ντεμίρη
13.40-14.00
«Νέα Αθηναϊκή Σχολή. Η «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη: Διαφοροποιώντας τη διδασκαλία»
Αθηνά Κουφάκη, Θεόπη Πολυζωίδου, Γεώργιος Ρούσσος
14.00-14.20
«Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα και διαφοροποιώντας τη διδασκαλία»
Μαριάννα Γκιώση, Ειρήνη Βαρελά
14.20-14.40 Διάλειμμα
14.40-15.00
«Παρακολουθώ, ενημερώνομαι ψυχαγωγούμε από διάφορες πηγές: Εφαρμογή του κειμενοκεντρικού διαδικαστικού μοντέλου παραγωγής λόγου»
Αικατερίνη Κάτανα.
15.00-15.20
«Μενέλαος –Ελένη: Μια πολυπρισματική προσέγγιση της αναγνώρισης των δυο συζύγων»
Φωτεινή Πιπελέ , Μαρία Παντελίδου , Άγγελος Πενλόγλου
15.20-15.40
« Επάγγελμα και εργασία: Οργάνωση διδακτικών δραστηριοτήτων για την παραγωγή γραπτού λόγου »
Ανέστης Μαυροματίδης
15.40-16.00 Συζήτηση
16.00 Λήξη ημερίδας
Οργάνωση:
Ειρήνη Κορρέ
Γραμματειακή υποστήριξη:
Χρυσαβαλάντης Σιτσάνης, Ζεϊνέπ Χραλ Ογλού,
Σταυρούλα Βράντση, Μαγδαληνή Κούρτη, Αστέριος-Ραφαήλ Κακαδιάρης
Αίθουσα Ε’ Νέο Προκάτ
Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας