ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
Πέμπτη 06 Μαρτίου 2014
Ώρες: 19:30 , 21:00
Το Εργαστήριο Σύγχρονης Μουσικής με καλεσμένο τον πιανίστα και
μουσικολόγο Παύλο Αντωνιάδη διοργανώνει διάλεξη και συναυλία σύγχρονης
μουσικής.Ο πιανίστας και μουσικολόγος Παύλος Αντωνιάδης (MA από το UC San Diego,
συνεργάτης στο IRCAM, υποψήφιος διδάκτορας στη HfM Dresden) παρουσιάζει
τη διάλεξη "Σωματικότητα και Πολυπλοκότητα στη μουσική για πιάνο μετά το
1950", καθώς κι ένα ρεσιτάλ πιάνου με έργα των Ιάννη Ξενάκη, Brian
Ferneyhough και Morton Feldman. Η αναζήτηση ερμηνευτικών λύσεων για
μουσικές εγκεφαλικές και δυσπρόσιτες ανοίγει το δρόμο προς μία ριζικά
διαφορετική θεώρηση του ρόλου του σώματος του εκτελεστή.
Αποτέλεσμα αυτής της αναζήτησης είναι ένα μοντέλο "σωματικής πλοήγησης" της παρτιτούρας που ξεκλειδώνει τις μυθικές δυσκολίες των έργων και αναδεικνύει τη δυνατότητα πολλαπλών ερμηνειών και ακροάσεων. Στο ρεσιτάλ που ακολουθεί κυριαρχεί η σταδιακή αφαίρεση, από το εκρηκτικό μουσικό θέατρο του Ferneyhough (Opus Contra Naturam για ομιλώντα πιανίστα από την όπερα Shadowtime), στο μαθηματικά υπολογισμένο, πλην όμως ούτε ασώματο ούτε ψυχρό, πρώτο έργο του Ξενάκη για σόλο πιάνο (Herma) κι ως το τελευταίο πιανιστικό έργο του Feldman (Palais de Mari), ένα λαβύρινθο φευγαλέων αναμνήσεων και θραυσμάτων.
Αποτέλεσμα αυτής της αναζήτησης είναι ένα μοντέλο "σωματικής πλοήγησης" της παρτιτούρας που ξεκλειδώνει τις μυθικές δυσκολίες των έργων και αναδεικνύει τη δυνατότητα πολλαπλών ερμηνειών και ακροάσεων. Στο ρεσιτάλ που ακολουθεί κυριαρχεί η σταδιακή αφαίρεση, από το εκρηκτικό μουσικό θέατρο του Ferneyhough (Opus Contra Naturam για ομιλώντα πιανίστα από την όπερα Shadowtime), στο μαθηματικά υπολογισμένο, πλην όμως ούτε ασώματο ούτε ψυχρό, πρώτο έργο του Ξενάκη για σόλο πιάνο (Herma) κι ως το τελευταίο πιανιστικό έργο του Feldman (Palais de Mari), ένα λαβύρινθο φευγαλέων αναμνήσεων και θραυσμάτων.
Αίθουσα Δοκιμών Κ.Ο.Θ. "Σόλων Μιχαηλίδης"
Λεωφόρος Νίκης 73,Θεσσαλονίκη