ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ! --- ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ "ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ" --- ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΑΤΕ!
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ

Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013

ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ: "ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΞΑΝΑ-ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ", ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ
(Απαραίτητη η κράτηση θέσης στα εργαστήρια και στα σεμινάρια λόγω περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων)
Σάββατο 28 & Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013
Ώρα:10.00
Την περασμένη χρονιά ξεκίνησε μια συνεργασία του Φεστιβάλ των Αισχυλείων με το Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους για την οργάνωση μιας διημερίδας με γενικό τίτλο "Θέατρο για Παιδιά και Νέους" και με στόχο αυτή η προσπάθεια να έχει συνέχεια και να αποτελέσει ένα μικρό θεσμό έτσι ώστε στην έναρξη κάθε θεατρικής - σχολικής περιόδου να οργανώνεται μια μικρή γιορτή κατά τη διάρκεια της οποίας δημιουργοί του χώρου του Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους, εκπαιδευτικοί και μαθητές, γονείς και παιδιά, να έχουν την ευκαιρία μιας ενημερωτικής αλλά και δημιουργικής ετήσιας συνάντησης με αντικείμενο αυτόν τον ιδιαίτερο χώρο της θεατρικής δημιουργίας.
"Το Σχολείο πηγαίνει στο Θέατρο" ήταν το ειδικό θέμα αυτής της πρώτης διημερίδας το οποίο και αναλύθηκε μέσα από ομιλίες και εργαστήρια. Παράλληλα, στους χώρους του Φεστιβάλ, υπήρξε συμμετοχή και παρουσίαση της δουλειάς θιάσων του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για τα Παιδιά και τους Νέους.
Το θέμα που θα απασχολήσει και θα αναλυθεί, πάλι μέσα από εισηγήσεις, ομιλίες και εργαστήρια, στη διάρκεια αυτής της δεύτερης διημερίδας είναι: "Το Θέατρο ξανα-πηγαίνει στο Σχολείο".

Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας Διεύθυνση:Παραλία Ελευσίνας (Κανελλοπούλου και Δραγούμη)


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ






ΣΑΒΒΑΤΟ:
10:00π.μ.– 10:30π.μ. Έναρξη έκθεσης περιπτέρων θιάσων - Εγγραφές
10:30 π.μ.– 12:00μ. Ομιλίες – Συζήτηση με ομιλητές: Γ. Καμπάνη, εκπρόσωπος του Υπ. Παιδείας , Δ. Σεϊτάνη, Τ. Σαρρής, Ν. Καμτσή
11:00 π.μ.– 12:00μ. Εργαστήριο Δημιουργικής Κίνησης για παιδιά 3-6 ετών «Τα χρώματα σε κίνηση!» (ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ)
12:00 μ.– 12:15μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
12:15μ.μ. – 2:00μ.μ.
  • Σεμινάριο Δημιουργικής Κίνησης για Εκπαιδευτικούς «Η ελευθερία γίνεται… Γιορτή!» (ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ)
  • Σεμινάριο Κατασκευής Θεατρικής Μάσκας για Εκπαιδευτικούς (ΘΕΑΤΡΟ ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ)
12:15μ.μ. – 1:45μ.μ. Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά 7-10 ετών: - «Το καλό και το κακό κάνουνε παρέα» (ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΒΟΥΡΕΣ)
2:00 – 4:00 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΓΙΑ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΓΕΥΜΑ
4:00μ.μ. – 5:00μ.μ. Παρουσίαση της δράσης ΕΚ ΠΛΗΞΗ με αποσπάσματα της παράστασης ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΠΟΥ ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ. Θα ακολουθήσει συζήτηση με την Α. Γύρα – Συμμετοχή ομάδας παιδιών ηλικίας 8-10 ετών (ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΟΡΟΘΕΑΜΑ)
5:15 μ.μ. – 7:45μ.μ. Θεατρικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς- «Η ανάπτυξη της ομαδικότητας στην τάξη μέσα από το θεατρικό παιχνίδι» (ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΒΟΥΡΕΣ)
5:15μ.μ. – 7:15μ.μ. Παρουσίαση παράστασης & συζήτηση – «Μαλαματένιος αργαλειός και φιλντισένιο χτένι» της Μαρίας Παπαλέξη (ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ)
8:00μ.μ.. Κλείσιμο έκθεσης περιπτέρων θιάσων
ΚΥΡΙΑΚΗ:
10:00π.μ.– 10:30π.μ. Έναρξη έκθεσης περιπτέρων θιάσων
10:30 μ.μ.– 1:40μ.μ. Παράσταση «Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Συζήτηση – Συμμετοχή ομάδας μαθητών Λυκείου
10:30 μ.μ.– 1:50μ.μ. Σεμινάριο Εκπαιδευτικών «Ξανα- Ζώ ένα μύθο…» (Θέατρο της Ημέρας)
12:00μ. – 1:20μ.μ.
Εργαστήρι Παιδιών Νηπιαγωγείου & Δημοτικού «Μύθε, μύθε είσαι εδώ;» …» (Θέατρο της Ημέρας)
- Παρακολούθηση ή και συμμετοχή από τους Εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στο προηγούμενο σεμινάριο (Θέατρο της Ημέρας)
1:25μ.μ. – 1:55μ.μ. Συζήτηση, συμπεράσματα με τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν στα Εργαστήρια (Θέατρο της Ημέρας)
1:40 μ.μ. ή 1:55μ.μ. (για τη δεύτερη ομάδα) -2:05μ.μ. ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
2:05μ.μ. – 3:30μ.μ. Ομιλίες – Συζήτηση με ομιλητές: Β. Παπαδημητράκη, Δ. Βυθούλκας, Δ. Σεϊτάνης
4:00μ.μ.. Κλείσιμο έκθεσης περιπτέρων θιάσων





ΘΑ ΔΟΘΕΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ





ΤΙΤΛΟΙ ΟΜΙΛΙΩΝ:





ΣΑΒΒΑΤΟ:


  • Γ. Καμπάνης, Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Δ. Ελευσίνας: Χαιρετισμός
  • Κα Σακοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Αισθητικής Αγωγής - Εκπρόσωπος ΥΠΕΠΘ
  • Δ. Σεϊτάνης, Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Θεατρικός Συγγραφέας, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους, Καλ/κός Διευθυντής του Θεάτρου Νέων & του Πολιτιστικού Κέντρου «ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ»: Εισαγωγή: Το Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για παιδιά & νέους (Ελληνική Assitej) – Το Θέατρο ξανα-πάει στο σχολείο
  • Τ. Σαρρής, Κουκλοπαίχτης, Ηθοποιός & Διευθυντής του Θεάτρου της Κούκλας Συχνές παρανοήσεις σχετικές με την τέχνη του Κουκλοθέατρου
  • Ν. Καμτσής, Σκηνοθέτης, Καλ/κός Διευθυντής Θεάτρου Αερόπλοιο Ποιος θα κλείσει το παράθυρο στον κόσμο & Προεδρία πάνελ
  • Α. Γύρα, Χορογράφος, Καλ/κή Διευθύντρια της Ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα και του Χώρου Κινητήρας Studio Το τσίρκο που κοιμήθηκε – Δράση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ: Παρουσίαση αποσπασμάτων της παράστασης και συζήτηση για τη δράση.




ΚΥΡΙΑΚΗ:


  • Δ. Βυθούλκας, Δ/ντής 2ου Γυμνασίου Αγ. Βαρβάρας
  • Β. Παπαδημητράκη, Ηθοποιός, σκηνοθέτης, δημιουργός του Θεάτρου του Παπουτσιού πάνω στο δέντρο Παίζοντας θέατρο μέσα στο σχολείο - Όταν η δυσκολία γίνεται έμπνευση
  • Δ. Σεϊτάνης, , Ηθοποιός, Σκηνοθέτης, Θεατρικός Συγγραφέας, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους, Καλ/κός Διευθυντής του Θεάτρου Νέων & του Πολιτιστικού Κέντρου «ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ»: Κλείσιμο - Συμπεράσματα





ΠΕΡΙΛΗΨΕΙΣ ΟΜΙΛΙΩΝ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ - ΔΡΑΣΕΩΝ:






ΣΑΒΒΑΤΟ:


10:30μ.μ. – 12:00μ.: ΟΜΙΛΙΕΣ


Γ. Καμπάνης, Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Δ. Ελευσίνας: Χαιρετισμός





Δ. Σεϊτάνης, Σκηνοθέτης, Θεατρικός Συγγραφέας, Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους, Καλ/κός Διευθυντής του Θεάτρου Νέων & του Πολιτιστικού Κέντρου «ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ»: Εισαγωγή: Το Ελληνικό Κέντρο Θεάτρου για παιδιά & νέους (Ελληνική Assitej) – Το Θέατρο ξανα-πάει στο σχολείο & Προεδρία πάνελ


Πώς διαμορφώνεται το τοπίο στο χώρο του Θεάτρου για Παιδιά μετά το 2.000;


Τα τελευταία χρόνια για πολλούς λόγους ξαναγεννήθηκε η ανάγκη το Θέατρο να ξανα-πάει στο Σχολείο. Όμως κάτω από ποιες συνθήκες; Πάλι μειώνοντας τα σκηνικά, τους φωτισμούς ή και ό,τι άλλο, σε ήδη στημένες παραστάσεις; Όχι βέβαια, αυτό το «μάθημα» έχει γίνει κατανοητό στους περισσότερους. Τότε με ποιο τρόπο; Ποια είναι η απάντηση της θεατρικής δημιουργίας σ’ αυτό το ερώτημα και τι μπορεί να κερδίσει ένα παιδί από μια παράσταση μέσα στο σχολείο; Μπορεί μια παράσταση σε μια σχολική αίθουσα να προσφέρει κάτι ξεχωριστό στο παιδί;





Κα Σακοπούλου, Υπεύθυνη Τμήματος Αισθητικής Αγωγής ΥΠΕΠΘ





Τ. Σαρρής, Κουκλοπαίχτης, Ηθοποιός & Διευθυντής του Θεάτρου της Κούκλας Συχνές παρανοήσεις σχετικές με την τέχνη του Κουκλοθέατρου


Στην χώρα μας με την όχι μεγάλη παράδοση του κουκλοθέατρου, εμφανίζονται συχνά σε διάφορες συναλλαγές παρανοήσεις που δημιουργούν προβλήματα κατανόησης της κουκλοθεατρικής δημιουργίας. Στις πιο συχνές από αυτές τις παρανοήσεις θα αναφερθεί ο ομιλητής Τάκης Σαρρής με την ιδιότητα του κουκλοπαίχτη.





Ν. Καμτσής, Σκηνοθέτης, Καλ/κός Διευθυντής Θεάτρου Αερόπλοιο Ποιος θα κλείσει το παράθυρο στον κόσμο


Το παιδί μπαίνει σε ένα καινούργιο κόσμο. Ξένο και άγνωστο. Όχι απαραίτητα εχθρικό. Σίγουρα όμως άγνωστο.
Πώς θα τον ερμηνεύσει;
Τι εργαλεία έχει στη διάθεση του για να τον ερμηνεύσει;
Από πού τα παίρνει αυτά τα εργαλεία; Τα όποια εργαλεία;
Τα ερωτήματα είναι σημαντικά και θα καθορίσουν την κατεύθυνση που θα πάρει το άτομο σε όλη την υπόλοιπη ζωή του.
Το κράτος δεν είναι εχθρικό. Είναι ανεγκέφαλο, αγράμματο και άξεστο.
Δεν μπορείς να περιμένεις από ανθρώπους που πηγαίνουν σε ένα μουσείο μόνο για να κόψουν την κορδέλα των εγκαινίων να καταλαβαίνουν από ζωγραφική η γλυπτική. Δεν μπορείς να περιμένεις από ανθρώπους που πηγαίνουν στο θέατρο μόνο για να φωτογραφηθούν στην πρεμιέρα να ξέρουν από θέατρο.
Κατά συνέπεια δεν μπορούν να πλουτίσουν την καθημερινότητα του κόσμου με χρώματα και φαντασία. Άρα και τα προγράμματα που εκπονούν για το σχολείο και για τα παιδιά είναι στεγνά και σκελετωμένα.
Ο ρόλος πέφτει σε μας. Γονείς, εκπαιδευτικούς, παιδοψυχολόγους, παιδαγωγούς, ανθρώπους της τέχνης.
Σε μας που ερχόμαστε σε επαφή με τα παιδιά καθημερινά εκεί που υπάρχουν παιδιά. Όχι στα γραφεία με τις λάμπες φθορίου, αλλά στο σχολείο, στον παιδικό σταθμό, στο σπίτι, στους χώρους ψυχαγωγίας. Εκεί που τα παιδιά γελάνε, κλαίνε, μιλάνε, πεινάνε, εκφράζονται.


Το παράθυρο αυτό προς τον κόσμο το κρατάμε ανοιχτό.


Ποιός θα πάρει την ευθύνη να το κλείσει;





10:30μ.μ. – 2:00μ.μ.: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ





10:30μ.μ. – 11:30μ.μ.:


Εργαστήρι Δημιουργικής Κίνησης για παιδιά 3 – 6 ετών: «Τα χρώματα σε κίνηση …» (ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ) (Ομάδα μέχρι 20 άτομα)


Εμψυχώτρια: Μάτα Μάρρα, χορεύτρια, χορογράφος, δασκάλα δημιουργικής Κίνησης & Σύγχρονου Χορού


Το φωτεινό κίτρινο αν ήταν κίνηση θα ήταν φωτεινή σαν ήλιος! Το δροσερό πράσινο αν ήταν κίνηση θα ήταν δροσερή σαν βλαστός που μέσα του κυλάει το νερό! Το σκοτεινό μαύρο αν ήταν κίνηση θα ήταν μυστηριώδης όπως η νύχτα! Ας αφήσουμε τα χρώματα να οδηγήσουν το σώμα μας σε ότι δυναμικές, σχήματα, κινήσεις, μπορούμε να φανταστούμε!


Θα είναι αφιέρωμα στα χρώματα!!!


Ο βιωματικός χαρακτήρας του Εργαστηρίου επιβάλλει άνετα ρούχα και παπούτσια.





12:15μ.μ. – 2:00μ.μ.


Σεμινάριο Δημιουργικής Κίνησης σε Εκπαιδευτικούς: «Πώς η ελευθερία γίνεται… γιορτή!» -ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ (Ομάδα μέχρι 25 άτομα)


Εμψυχώτρια: Μάτα Μάρρα, χορεύτρια, χορογράφος, δασκάλα δημιουργικής Κίνησης & Σύγχρονου Χορού


Το να ετοιμάζουμε μια σχολική γιορτή μαζί με τα παιδιά,μπορεί να είναι μια εμπειρία πολύ ευχάριστη για μας και για εκείνα, μια εμπειρία που να εμπλουτίσει τις γνώσεις τους, να κεντρίσει το ενδιαφέρον τους, να αναπτύξει την ομαδική εργασία και την συνεργασία, να δώσει την ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν εξίσου μαι το καθένα με τον τρόπο του, να εμβαθύνει το αληθινό μήνυμα της κάθε επετείου, στην έννοια της ελευθερίας. 


Η εργασία με την έννοια της ελευθερίας ξεκινάει με έρευνα και ερωτήσεις( τι σημαίνει να έχω ελευθερία, αν την χάσω πως την ξανα-αποκτώ) και συνεχίζει με δομημένους αυτοχεδιασμούς, για να καταλήξει στην αισθητική και πρακτική προετοιμασία της παράστασης. Το υλικό όλο αντλήται από τα ίδια τα παιδιά ώστε η κάθε παράσταση να βασίζεται στις μνήμες, στις γνώσεις για τα γεγονότα , στις εμπειρίες, στις δημιουργίες του κάθε παιδιού και στην δυναμική της ομάδας.


Έτσι η σχολική παράσταση, δεν είναι ένα στεγνό θέαμα που εξυπηρετεί την ημερήσια ανάγκη του σχολείου για γιορτή. Είναι μια παράσταση συν-δημιουργημένη από τον-την εκπαιδευτικό και τα παιδιά, τα οποία έχουν εμπλακεί νοητικά, αισθητικά, συναισθηματικά και ψυχικά στην προετοιμασία της και που παρασύρουν και τους θεατές της σε μια αυθεντική και συγκινητική καλλιτεχνική εμπειρία. Η παράσταση γίνεται ο πιο άμεσος τρόπος να συναισθανθούμε όλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές-τριες και θεατές το αληθινό μήνυμα της επετείου.


Ο βιωματικός χαρακτήρας του Εργαστηρίου επιβάλλει άνετα ρούχα και παπούτσια.





12:15μ.μ. – 2:00μ.μ.


Σεμινάριο Εκπαιδευτικών: «Κατασκευή Θεατρικής Κούκλας» – ΘΕΑΤΡΟ ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ


Εμψυχώτρια:


Μίκα Πανάγου, Σκηνογράφος – Ενδυματολόγος, Καθηγήτρια Ιστορίας Κοστουμιού & Κατασκευλων Σχολή Βελουδάκη


To workshop της μάσκας είναι ένα πλήρες σεμινάριο που ξεκινάει από το σημείο μηδέν της κατασκευής μιας μάσκας και φτάνει μέχρι την ολοκλήρωση της.


Οι συμμετέχοντες χρησιμοποιούν απλά υλικά και εργαλεία (Γυψόγαζα, νερό, ψαλίδι κλπ) προσιτά στη χρήση τους.


Σαν πρόπλασμα χρησιμοποιούν το πρόσωπο ενός άλλου "σπουδαστή" και αφού ολοκληρώσουν πάνω στο πρόσωπο του αφήνουν την μάσκα να στεγνώσει για λίγο.


Μετά οι ρόλοι αντιστρέφονται και κατασκευαστής γίνεται εκείνος που προηγουμένως ήταν καθισμένος και πρόσφερε το πρόσωπο του σαν "καλούπι".


Αφού η μάσκα ολοκληρωθεί και στεγνώσει μπορεί να χρησιμοποιηθεί (με προσοχή) ώστε οι συμμετέχοντες να μάθουν την χρήση και την λειτουργικότητα της καθώς και την εντύπωση που δίνει πάνω στη σκηνή.


To workshop γίνεται μέσα σε μια ευχάριστη ατμόσφαιρα, συνεργασίας και ακολουθεί μια μικρή εισήγηση. Η διευθύνων του σεμιναρίου είναι πάντα κοντά στους συμμετέχοντες για να τους δείξει, να τους καθοδηγήσει, η να τους διορθώσει ώστε η όλη διαδικασία να έχει και καλό αποτέλεσμα αλλά και η γνώση και εμπειρία να είναι ενδιαφέρουσα.






12:15μ.μ. – 1:45μ.μ.


Θεατρικό Εργαστήρι για παιδιά 7-10 ετών: - «Το καλό και το κακό κάνουνε παρέα» ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΒΟΥΡΕΣ (Ομάδα μέχρι 15 άτομα)


Εμψυχώτριες: Δόμνα Ζαφειροπούλου, ηθοποιός


Μαρία Λαμπράκη, ηθοποιός


Τα παιδιά μέσα από ασκήσεις θεατρικού παιχνιδιού ορίζουν από την αρχή τις έννοιες των θετικών και των αρνητικών ηρώων στο θέατρο και βρίσκουν τα σημεία συνάντησής τους και σύγκρουσης.


Πώς ο χώρος , οι ήχοι , η φωνή , το σώμα , οι σχέσεις με τους άλλους, ο τρόπος που εκφέρεται ο λόγος , ο ρυθμός, κάνουν πιο καθαρά τα στοιχεία των ηρώων και πως αυτοί οι χαρακτήρες επιδρούν στην καθημερινότητα των παιδιών στο σχολείο.






4:00μ.μ. – 5:00μ.μ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:


Α. Γύρα, Χορογράφος, Καλ/κή Διευθύντρια της Ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα και του Χώρου Κινητήρας Studio Το τσίρκο που κοιμήθηκε – Δράση ΕΚ-ΠΛΗΞΗ: Παρουσίαση αποσπασμάτων της παράστασης και συζήτηση για τη δράση.


Η Αντιγόνη Γύρα θα αναφερθεί στην παράσταση Η πρωτοποριακή δράση ΕΚ ΠΛΗΞΗ της ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα και συγκεκριμένα στη διαδραστική παράσταση ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΠΟΥ ΚΟΙΜΗΘΗΚΕ που παρουσιάζεται στα σχολεία. Πέρα από την απλή αναφορά θα γίνει παρουσίαση αποσπασμάτων με τη συμμετοχή ομάδας παιδιών και θα ακολουθήσει συζήτηση.


Οι έξι περφόρμερς-εμψυχωτές στήνουν μια διαφορετική παράσταση μέσα στο χώρο του κάθε σχολείου! Αναπάντεχες εκπλήξεις διαδέχονται η μια την άλλη . Ο χώρος γεμίζει χορό, ακροβατικά, θέατρο, χρώματα και μουσική.


Η Αντιγόνη Γύρα, ιδρύτρια της ομάδας Κινητήρας Χοροθέαμα, οραματίστηκε πριν από χρόνια το χοροθέαμα ως μέσο για την ψυχαγωγία και επαφή των παιδιών στις πρώτες σχολικές ηλικίες.


Η δράση ΕΚ ΠΛΗΞΗ ξεκίνησε πέρσι με στόχο να ανατρέψει την καθημερινότητα και να ενισχύσει τη συλλογικότητα, τη συνεργασία και το «μαζί».


Είναι μια πρωτοβουλία που εμπλέκει τα παιδιά σε μια μορφή τέχνης που δε συνηθίζουν να παρακολουθούν, η οποία τους ανοίγει νέους δρόμους αντίληψης κι έκφρασης: το χοροθέατρο, το σύγχρονο χορό και το σωματικό θέατρο.


''Κάποτε ήταν μια πόλη που τσίρκο και θεατές ήταν ένα. Χρειάζονταν το ένα το άλλο και ζούσανε καλά και χαρούμενα. Ήταν φυσικά ένα τσίρκο χωρίς ζώα. Όμως εκεί δούλευε κι ένας υπνωτιστής, ο oποίος σκαρφίστηκε ένα σχέδιο που θα τον έκανε άρχοντα της πόλης και θα μπορούσε να τους ορίζει όλους. Υπνώτισε τους πάντες, έγινε δήμαρχος της πόλης και το τσίρκο διαλύθηκε''…


Οι 6 λέξεις-κλειδιά του έργου, τις οποίες ανακαλύπτουν τα παιδιά με ιδιαίτερο ενθουσιασμό και συγκίνηση στο τέλος της δράσης μας προκειμένου να «ξυπνήσουν και να ενώσουν ξανά το κοιμισμένο τσίρκο» είναι:


Δείτε το τρέιλερ μας: http://www.youtube.com/watch?v=6NlucuHigaw&feature=youtu.be


Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση υπάρχουν στην ιστοσελίδα: www.ekplixi.com





5:15μ.μ. – 7:45μ.μ. ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ:





5:15 μ.μ. – 7:45μ.μ.:


Θεατρικό Σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς- «Η ανάπτυξη της ομαδικότητας στην τάξη μέσα από το θεατρικό παιχνίδι» -ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΒΟΥΡΕΣ


Εμψυχώτριες: Δόμνα Ζαφειροπούλου, ηθοποιός


Μαρία Λαμπράκη, ηθοποιός


Στη συνάντηση- εργαστήρι με τους εκπαιδευτικούς, θα συζητήσουμε μαζί τους προβλήματα και θέματα στα οποία αναζητούν λύση μέσα στην τάξη, όσο αφορά κυρίως τις σχέσεις των παιδιών μέσα στην ομάδα και την ανάπτυξη τής ομαδικότητας σε όσο γίνεται μεγαλύτερο βαθμό.


Προτείνοντας σωματικές ασκήσεις και απλές δράσεις- παιχνίδια που μπορούν να πραγματοποιηθούν μέσα στην τάξη , οδηγούμαστε μαζί με τους εκπαιδευτικούς , σε καινούριους άμεσους τρόπους επαφής με τα παιδιά.


Στο εργαστήρι αυτό είναι χρήσιμο όσοι συμμετέχουν να φορούν μαλακά και άνετα ρούχα.





5:15μ.μ. – 7:15μ.μ.:


Παρουσίαση παράστασης σε ομάδα παιδιών και εκπαιδευτικών & συζήτηση στο τέλος με τους εκπαιδευτικούς– «Μαλαματένιος αργαλειός και φιλντισένιο χτένι» της Μαρίας Παπαλέξη (ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΔΕΝΤΡΟ)


Μια φορά κι έναν καιρό, ήρθε στον κόσμο ένα κοριτσάκι, όμορφο και χαριτωμένο. Την τρίτη νύχτα από τη γέννησή του, μπήκαν αθόρυβα στο δωμάτιο του μωρού οι τρεις Μοίρες...


Στάθηκαν πάνω απ’ την κούνια του κι άρχισαν να λένε τα γραμμένα του. Πρώτη μίλησε η μεγαλύτερη, η Κλωθώ, που γνέθει το νήμα της ζωής μας: «Αυτό το κορίτσι θα έχει μυαλό που πατά στη γη και φαντασία που αγγίζει τον ουρανό. Θα μάθει την τέχνη του αργαλειού και θα υφαίνει τόσο όμορφα, όσο η Άνοιξη όταν στρώνει το χώμα λουλούδια».


Έπειτα, μίλησε η μικρότερη, η Άτροπος: «Θα ζήσει πολλά χρόνια», είπε μόνο. Δεν της αρέσουν, βλέπετε, οι πολλές κουβέντες.
Κι ύστερα μίλησε η μεσαία, η Λάχεση, που αποφασίζει τι θα λάχει στον καθένα μας: «Τα παιδικά της χρόνια θα κυλήσουν χαρούμενα. Τα νιάτα της θ’ ανθίσουν σαν τριαντάφυλλα. Θα παντρευτεί έναν πλούσιο νέο που θα την αγαπά. Θα τον ακολουθήσει στα ξένα. Αλλά»… Ποτέ δεν είναι καλό όταν η Λάχεση λέει «αλλά». «…Αλλά λίγο καιρό μετά το γάμο τους, ο άντρας της θα χάσει όλη του την περιουσία και θα ζήσουν στη φτώχεια»!


Και μ’ αυτά τα λόγια, αέρας έγιναν οι Μοίρες και χάθηκαν…


Με στημόνι αρχαίους ελληνικούς μύθους και λαϊκές αφηγήσεις...
...με υφάδι παραδοσιακά τραγούδια του αργαλειού, νανουρίσματα και παιχνιδοτράγουδα...


...το Θέατρο του παπουτσιού υφαίνει επί σκηνής την ιστορία της Ρηνιώς, μιας νεαρής υφάντρας...


Τα παιδιά παίζουν, διασκεδάζουν και γνωρίζουν με πρωτότυπο τρόπο την υφαντική τέχνη!
Κείμενο: Μαρία Παπαλέξη Σκηνοθεσία – Μουσική επιμέλεια: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη Σκηνικά - Κοστούμια: Έμμα Μολλέ Βοηθός σκηνογράφου: Ελίντα Κράγια Μουσική διδασκαλία: Έλλη Βασιλάτου Φωτογραφίες: Στέλιος Τσίκας - Κατερίνα Αρβανίτη - Δημήτρης Μαόφης
Ερμηνεία: Βαλεντίνα Παπαδημητράκη Λύρα, λαούτο, πνευστά, κρουστά: Αλέξανδρος Ιερωνυμίδης






5:15 μ.μ. – 7:45μ.μ.:


Εργαστήριο για εφήβους 13-18 ετών «Κοινωνικά status» -ΠΕΣΥΘ (Ομάδα μέχρι 20 άτομα)


Εμψυχώτρια: Ηλέκτρα Μήτσουρα, Θεατρολόγος/Εκπαιδευτικός


Στο σεμινάριο θα υπάρχουν τρία στάδια-φάσεις ανάπτυξης:


I. Γνωριμία των συμμετεχόντων με παιχνίδια (σωματικά, λεκτικά, νοητικά)


II. Ανάπτυξη-ανάλυση-βιωματική αποτύπωση της κοινωνικής πυραμίδας και των κοινωνικών status της κοινωνίας μας, μέσω παιχνιδιών και τεχνικών αναπαράστασης.


III. Δημιουργική ανασύνθεση των σκηνών που θα προκύψουν.


Ο βιωματικός χαρακτήρας του Εργαστηρίου επιβάλλει άνετα ρούχα και παπούτσια.






ΚΥΡΙΑΚΗ:


10:30π.μ. – 1:50π.μ.: ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ – ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ – ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ


10:30π.μ. – 1:40π.μ.:


Παράσταση «Διαφυγές… από κάθε εξάρτηση» από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση – Συζήτηση – Συμμετοχή ομάδας μαθητών Λυκείου


Οι συντελεστές:


Σκηνοθεσία - Εμψύχωση: Νίκος Γκόβας


Αρχικό Σενάριο-Επινόηση: Χριστίνα Μουρατίδου, Γιάννα Πιτούλη, Μαρία Λούρου


Προσαρμογή σεναρίου: όλοι όσοι έχουν πάρει μέρος


Θεατροπαιδαγωγοί-ηθοποιοί: Αποστολόπουλος Δημήτρης, Ιωάννου Ειρήνη, Κατσιαντώνης Νίκος, Κοσσενάκη Νταϊάννα.





Το θεάτρου φόρουμ είναι μια διαδικασία όπου το κοινό καλείται να ανέβει στη σκηνή και να προτείνει λύσεις παίρνοντας τη θέση των ηθοποιών. Στη συγκεκριμένη παράσταση συνδυάζεται με τεχνικές εκπαιδευτικού δράματος ώστε να προκύψει ένα θεατροπαιδαγωγικό πρόγραμμα για έφηβους που δεν αποσκοπεί στο να τους οδηγήσει να πάρουν τελεσίδικη θέση στα αμφιλεγόμενα ζητήματα που διαπραγματεύεται όσο στο να αναδείξει τις πολλές πλευρές με τις οποίες μπορεί να προσεγγιστεί ένα τέτοιο ζήτημα.


Η σύντομη παράσταση «Διαφυγές» παρουσιάζει τα προβλήματα και τα αδιέξοδα μιας 17χρονης μαθήτριας που καλείται να πάρει αποφάσεις κάτω από τη πίεση φίλων, συμμαθητών, γονιών κ.ά. όταν γίνεται γνωστό ότι ο φίλος της έχει μπλεξίματα με ουσίες. Το κοινό θα κληθεί να προτείνει στη νέα άλλους τρόπους αντιμετώπισης των καταστάσεων και των πιέσεων.


Η παράσταση και το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που τη συνοδεύει (πριν και μετά) απευθύνεται σε νέους 15-22 χρονών, σε εκπαιδευτικούς και όσους δουλεύουν με νέους.


Οργάνωση: Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (www.theatroedu.gr)


Ο Νίκος Γκόβας είναι παιδαγωγός θεάτρου. Οι Αποστολόπουλος Δημήτρης, Ιωάννου Ειρήνη, Κατσιαντώνης Νίκος, Κοσσενάκη Νταϊάννα είναι φοιτητές, ερασιτέχνες ηθοποιοί.






10:30π.μ. – 1:50π.μ.:


Βιωματικό Σεμινάριο-Εργαστήρι Παιδαγωγικής θεάτρου-Θεατρικού παιχνιδιού


για εκπαιδευτικούς με θέμα : « Ξανα- Ζώ ένα μύθο…» ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Εμψυχώτρια: Ανδρομάχη Μοντζολή, Σκηνοθέτης-Θεατρολόγος-Παιδαγωγός Θεάτρου-Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Θεάτρου της Ημέρας-Υποψήφια Διδάκτορ Φιλοσοφικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών


Μέσα από τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού προσεγγίζουμε βιωματικά τους αρχαιοελληνικούς μύθους και ανακαλύπτουμε τις διαστάσεις τους στη σημερινή πραγματικότητα.


Απευθύνεται σε νηπιαγωγούς και δασκάλους Α/θμιας (ομάδα έως 30 ατόμων)


Ο βιωματικός χαρακτήρας του Εργαστηρίου επιβάλλει άνετα ρούχα και παπούτσια.





12:00μ. – 1:20μ.μ.:


Εργαστήρι θεατρικού παιχνιδιού για παιδιά Νηπιαγωγείου και Δημοτικού: «Μύθε, μύθε είσαι εδώ;» - ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Ταξιδεύοντας με συντροφιά μύθους και ιστορίες από την ελληνική μυθολογία, τα παιδιά, έρχονται σε επαφή με τους ήρωες και βιώνουν τις περιπέτειες και τα κατορθώματά τους. Με ερέθισμα του παιχνιδιού τους μύθους, ανακαλύπτουν τη σημασία τους στη σημερινή πραγματικότητα.


Εμψυχωτές – παιδαγωγοί θεάτρου:


Δήμητρα Νικολοπούλου, Εμψυχώτρια Θεατρικού παιχνιδιού - Απόφοιτη της 3/ετους Εργαστηρίου του Θεάτρου της Ημέρας, Εικαστικός- τελειόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.


Μιχαήλ Γιαννικάκης Ηθοποιός- Εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού- Απόφοιτος της 3/ετους Εργαστηρίου του Θεάτρου της Ημέρας,...


Όλγα Μουργελά: Ηθοποιός, Μαρία Αντωνίου





Το Εργαστήριο απευθύνεται σε παιδιά του νηπιαγωγείου & Δημοτικού Σχολείου.


Το παρόν εργαστήριο μπορούν να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο βιωματικό Εργαστήρι με την κα Μοντζολή αμέσως πριν, στον ίδιο χώρο, ώστε να έχουν ένα άμεσο παράδειγμα της εφαρμογής του Θ.Π σε ενήλικες και σε παιδιά. Δύνανται επίσης να συμμετέχουν ενεργά, υπό την καθοδήγηση των εμψυχωτών εφόσον το επιθυμούν.






2:05μ.μ. – 3:30μ.μ.: ΟΜΙΛΙΕΣ





Δ. Βυθούλκας, Δ/ντής 2ου Γυμνασίου Αγ. Βαρβάρας, Εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Τι περιμένει ο εκπαιδευτικός από μια θεατρική παράσταση που παίζεται στο σχολείο;





Β. Παπαδημητράκη, Ηθοποιός, σκηνοθέτης, δημιουργός του Θεάτρου του Παπουτσιού πάνω στο δέντρο Παίζοντας θέατρο μέσα στο σχολείο - Όταν η δυσκολία γίνεται έμπνευση


Η εμπειρία μας από το Θέατρο του παπουτσιού πάνω στο δέντρο, θίασο που εδώ και 11 χρόνια δίνει παραστάσεις σε δημοτικά σχολεία, νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς.


Πώς αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες, όχι προσπερνώντας τις, αλλά αξιοποιώντας τις δημιουργικά, για να εστιάσουμε στην ουσία της συνάντησης της παράστασης με τα παιδιά, μέσα στο χώρο τους. Εκεί που ζουν, μαθαίνουν και παίζουν καθημερινά.





Δ. Σεϊτάνης, Σκηνοθέτης, Θεατρικός Συγγραφέας, Πρόεδρος του Εθνικού Κέντρου Θεάτρου για Παιδιά και Νέους, Καλ/κός Διευθυντής του Θεάτρου Νέων & του Πολιτιστικού Κέντρου «ΑΚΑΔΗΜΕΙΑ»: Κλείσιμο - Συμπεράσματα

ΣΥΜΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΘΙΑΣΟΙ – ΜΕΛΗ ΤΗΣ ASSITEJ:

 


ΘΕΑΤΡΟ ΑΕΡΟΠΛΟΙΟ http://www.aeroplio.gr


ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ http://www.theatro-imeras.gr


ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΚΟΥΚΛΑΣ www.greekpuppettheatre.gr


ΘΕΑΤΡΟ ΝΕΩΝ www.akademeia.gr & http://www.theatroneon.com


ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ http://www.theatropapoutsi.gr


ΜΑΓΙΚΕΣ ΣΒΟΥΡΕΣ http://www.magikessvoures.gr


ΦΙΓΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΚΟΥΚΛΕΣ http://www.fkt.gr


ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ:


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΚΤΥΟ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ http://www.theatroedu.gr


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ http://www.pesyth.gr


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΧΟΡΟΘΕΑΜΑ http://www.kinitiras.com



πηγή:http://aisxylia.gr